22 Aralık 2010 Çarşamba

ETLİ KURU FASULYE VE PANCAR TURŞUSU...


Sevgili dostlar bugün sizlere etli kurufasulye yemeği getirdim,kış aylarının vazgeçilmez yemeği,akşamdan ıslattığım fasulyeleri sabah kalkınca bir güzelce yıkadıktan sonra düdüklü tenceremize koyuyoruz içine bir büyük baş soğan doğrayıp biraz da zeytinyağı ve tuzu da ilave ettikten sonra etleride içine bırakıyorum,düdüklümün kapağını kapatıp ocağa koydum,piştikten sonra tenceremin havasını çıkarıp kapağını açtım,birde ne göreyim maşallah etlerde fasulyelerde pişmiş,oh oh dedim harika olmuş diye sevindim,tavayı ocağa koyup biraz sıvıyağda salça kavurduktan sonra fasulyemizin içine döktüm biraz da salçayla kaynadıktan ve biraz da oynadıktan sonra yemeğimiz servise hazırdır...afiyet olsun dostlaaaarrrrr....


PANCAR TURŞUSUNUN SUYU
1 çaybardağı sirke
1 silme tatlı kaşığı tuz
1 tepeleme tatlı kaşığı şeker
2-3 diş sarımsak
bu malzemeleri pancarın kaynattığımız suyuna ilave ederek suyunuda ziyan etmemiş oluruz
1 gün beklettikten sonra turşumuz hazırdır
AFİYET OLSUN...

8 yorum:

Unknown dedi ki...

Canikommmmmmm karnım aç yakın olsak
öğle yemeğine sana kaçardım:))Elle
rine sağlık kocaman öptüm.

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık Ferzancığım herhalde sevmeyen yoktur özellikle de erkeklerden:)
Hatim bloğuma yorum bırakmışsın biraz geç kaldım cevap vermekte ama kusuruma bakma kardeşim 3 gündür çok meşguldüm
bir sonraki hatim için inşaallah sana da bir cüz ayırırım Allah razı olsun
sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

hem fasülye hem turşu nefis nefiss ellerinize sağlık..
mutlu akşamlar dlerim..
sevgiler..

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Ellerine sağlık, ikiside nefis görünüyor.

mandalincikmazi dedi ki...

Yaz kış sveerim kuru faulyeyi ama kışın daha bir güzel oluyor hele böyle etli :)) ellerine sağlık canım
pancar turşusuda nefissssss....yanına pilavda yapmışsındır şimdi sen :)))

Unknown dedi ki...

OHHH ELLERİNE SAĞLIK ETLİ ÇOK SEVERİM AMA BİZİMKİLER İLLE DE SUCUKLU DER HEP

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili ferzan gerçektende milli yemeğimiz unvanını bu yemeğe vermekle doğru yapmışlar ben ve ailem için ayrı bir yeri vardır. herzaman. yanında artık allah ne verdiyse iyi gider..Ama yaptığın pancar tuırşusunun rengine vurulmamak elde değil ellerine sağlık.ben evde yapmadım ama hep tanıdığım turşucumdan satın alırım..sevgiyle kal..

Aysegül dedi ki...

Pancar turşusu hiç yemedim ama güzel gözükoyor..rengin güzlliğine bakarmısın..ellerine sağlık sevgili lale..
sevgiler
merakiyidir :)