3 Ekim 2010 Pazar

MERCİMEK ÇORBASI


Mutlu ve güzel bir haftaya başlamanız dileklerimle herşey gönlünüzce olsun dostlarrr!!!


Sevgili dostlar bugün sizlere benim ve ailemin çok sevdiği bir çorbayla geldim,mercimek çorbası yani,eminimki herkesde çok seviyor bu çorbayı,tarifine gelince aslında herkesin bildiği bir çorba ama ben yinede yazıcam,ama ölçü yok herşey göz kararı;)
öncelikle tenceremize sıvıyağımızı alalım,içine soğanı doğrayalım,soğanlar pembeleşmeye başlayınca salçamızı da kavuralım daha sonra su ilave edelim ve sırasıyla mercimek,2-3 diş sarımsak,kereviz yaprağı,küçük bir havuç rendesi,ve bir adet patates orta boy rendeliyelim,ve hepsinin kaynamasını bekliyelim,malzemeler piştikten sonra blendırdan geçiriyorum,isterseniz tereyağ kızartıp kırmızıtozbiber ilave ediyorum,servis sırasında tabakların üzerine tereyağ gezdiriyorum,Afiyet olsuuuuunnnnnn!!!!!

6 yorum:

saniyesultan dedi ki...

kızım çok sever ellerinize sağlık....anneminde size selamı var...

Unknown dedi ki...

Canikom bizim evin favori çorbasıdır
ellerine sağlık kocaman öpüyorum.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

havalarda soğumaya başladı ne güzel gider değil mi:))) afiyet şifa olsun sevgiler

Gülcan dedi ki...

sofraların vazgeçilmaz lezzeti ellerinize sağlık.sevgiler.

eldivenlerim dedi ki...

mercimek çorbasını bende çok severim, bu soğuk havalarda nede güzel gider şimdi;) ellerine sağlık arkadaşım....

nazensinhobby dedi ki...

meycimek coyba vaymi :)))canim cektide:)))mujuks arkadasimaa